Hírlevél

E-mail cím :

Címünk
Hódmezővásárhely,
Ady Endre utca 5.
6800

Tel.: 62/534-412
Fax: 62/534-413
 
Cikkek

Tanácsok a nyak védelmére
Írta:szórólap, közzétéve: 2008-12-15

A rendszeres nyaktornával megelőzhető, illetve csökkenthető a nyak merevsége, a nyak- és vállizomzat görcsös feszessége, az ezen okokból kialakuló fejfájás, rossz közérzet. Érdemes tehát napközben többször, 5-10 percig megmozgatni, átnyújtogatni a nyakat, vállat. A munkahelyen, pihenés, otthoni tevékenységek során óvni kell a nyaki gerincet (is) a túlterheléstől, helytelen mozdulatoktól. Rövid tájékoztatónk ehhez nyújt segítséget.

1. A feszes izomzat nyújtása
A következő gyakorlatnál a nyújtást tartsa fenn 6-10 mp-ig, majd lazítson és ismételje meg 5-ször!


2. A nyak mozgását növelő gyakorlat
Lassan, de kitartóan mozgassa át a nyakát minden irányba!


Mozgassa át vállait, háta felső szakaszát is!


3. A gyengült nyakizmok erősítése
Itt egy elmozdulás nélküli erősítő gyakorlatsort mutatunk be, további gyakorlatokhoz kérje gyógytornász tanácsát!


4. A testtartás javítása
Minden álló, minden ülő helyzetben törekedjen a helyes testtartás kialakítására, ülő helyzetben használjon derékpárnát, ékpárnát, az elért testhelyzet megtartása érdekében!


5. Életmódra vonatkozó tanácsok
A következőkben azokra a lényeges szempontokra hívnánk fel a figyelmet, amelyekkel megkímélhető a nyaki gerinc.

Pihenés alvás:
  • megfelelően kemény fekhelyen, minél alacsonyabb párnán, mely azonban biztosan tartja a fejet és támasztja a nyakat

  • ne aludjon hason, illetve széken ülve, járművön, TV-nézés közben, feltámasztott fejjel, kanapén ülve!

Olvasásnál, TV-nézésnél fontos:
  • a megfelelő ülűalkalmatosság, mely biztosítja a gerinc egészének a helyes pozícióját,

  • a megfelelő magasságban elhelyezett képernyő,

  • a megdöntött/alátámszatott és nem vízszintesen tartott könyv

Sport:
  • jó hatású az úszás (főként a hátúszás vagy a szabályos mellúszás), a hirtelen mozdulatokkal nem járó társastáncok, ajánlható a kerékpározás (megfelelő kormány- és nyeregbeállítással),

  • kerülendő minden ütközéssel, rázkódással, hirtelen mozdulattal, esésveszéllyel járó sport.

Hozzászólások (1) Szóljon hozzá!

#1 - Hajni | 2009-01-21
Tudom , tanácsolni Mindenkinek : az úszás valóban remek dolog.
Télen , nyáron , esőben, hóban. Immun erősítő hatás . Testet, lelket fiatalitja, karban tartja.



Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

Írja be a fontana szót az alábbi mezőbe: